Cum să crești motivația subordonaților

Orice activitate va fi eficientă dacă, în procesul său, toți pașii necesari vor fi executați în mod consecvent. Știința care studiază activitatea a dat de mult practicanților o formulă, aderarea la care va duce în mod necesar la rezultatul dorit. La începutul oricărei activități, trebuie să existe motivație, după care se evidențiază obiective specifice pe care trebuie să le îndeplinești pe parcursul activității, atunci se iau măsurile necesare, se controlează și, în final, se evaluează rezultatul. Cum să structurați fluxul de lucru astfel încât acesta să fie eficient? Aflați din acest articol.

Importanța motivației în profesie

Din păcate, managementul este foarte des motivul eficienței nesatisfăcătoare în stadiul central al procesului de activitate, ignorând etapele de motivare, stabilirea obiectivelor și evaluarea. Deși, fiecare dintre etapele listate joacă un rol și mai important în activitățile angajaților.

Formula “motivație-obiectiv-acțiune-control-rezultat ” pare atât de transparentă încât orice manager, după ce a finalizat doar o analiză superficială, va găsi cele mai vulnerabile parti în organizarea activității echipei sale. După analizarea activității oricărui departament al companiei sau a unui angajat individual, este posibil să se identifice ceea ce împiedică sau ceea ce lipseste departamentului sau angajatului pentru a produce rezultate excelente.

Poate că lucrarea este făcută de persoane care gresesc, subordonații nu sunt interesați de ceea ce fac în companie. Dar, poate, angajații sunt motivați să lucreze în cadrul companiei, cu toate acestea, munca lor este plătită atât de modest încât motivația este redusă?

Psihologia afacerilor: care este motivul pentru o eficiență scăzută?

Motivul “eșecurilor” în muncă poate fi specificul stabilirii obiectivelor. Prin urmare, psihologia activităților de planificare ar trebui să fie treptat în fruntea companiei. Sarcinile care sosesc “de sus” se pot dovedi a fi neclare, nespecificate sau fara sa fie orientate din punct de vedere al termenelor. Angajații ar putea să nu știe în ce scop au nevoie pentru a îndeplini această sarcină, iar acesta este un demotivator foarte puternic.

Dacă totul este bine și cu motivație și cu stabilirea unor obiective, trebuie să acordați atenție procesului de acțiune și să vă asigurați că acesta este executat. Poate fi necesar să se optimizeze procesul ținând cont de raționalitatea performanțelor funcțiilor individuale. Poate că, cauza muncii nereușite va fi petrecerea timpului liber de către angajați. Pierderile sunt, de asemenea, posibile din motive organizatorice (depozitarea inadecvată a materialelor, echipamentele depășite, munca suprareglementată).

Un rol foarte important pentru o muncă eficientă este controlul. Ca regulă, pentru angajații cheie aceasta este cea mai frecvent utilizată formă. În ceea ce privește procesele de producție, este necesar să se verifice executarea propriu-zisă a funcțiilor, precum și verificarea constantă a rezultatelor intermediare.

Etapa finală a procesului de activitate – evaluare poate fi ignorată de către manageri. Dacă o persoană nu primește feedback cu privire la munca depusă, ea va înceta să vadă cele mai apropiate perspective profesionale și să fie obiectiv, aceasta este psihologia personalității.

Controlul nu trebuie confundat cu evaluarea. Acesta permite executantului să înțeleagă dacă activitatea sa îndeplinește cerințele. Evaluarea poate fi exprimată oral, sub formă de ordin sau într-o formă arbitrară într-un memoriu, dar aceasta trebuie să fie.

Neștiind cum managementul îi evaluează munca, motivația angajatului scade și nu poate lua măsuri în ceea ce privește rezultatul. Evaluarea contribuie la faptul că executantul, dacă se concentrează asupra creșterii și dezvoltării personale, va analiza feedbackul, va trage concluzii și le va lua în considerare în viitoarele activități de planificare.

Relația cu subordonații și spațiul personal

Relațiile profesionale sunt un domeniu în care sunt implicați un grup de oameni. Este util ca managerul să-și amintească faptul că contactul și activitatea personală nu trebuie confundate. Deci, el poate fi simpatic cu cineva din personal sau să fie într-o altă relație mai intimă cu el. Demonstrarea acestui fapt va afecta negativ întregul flux de lucru. Pentru ca o echipă profesionistă să lucreze cu succes și să obțină rezultate foarte bune, trebuie să aibă spirit de echipă atunci când toată lumea este egală și respectată în mod egal. Managerul trebuie să respecte spațiul personal al fiecărui subordonat și să nu depășească limitele relațiilor profesionale.

Cum să mărești motivația?

Pentru a obține eficiență în muncă, va trebui să luați anumite măsuri pentru a crește motivația. Puteți face acest lucru urmând recomandările urmatoare:

  • condițiile de lucru trebuie să fie astfel încât realizarea obiectivelor personale de către un subordonat să coincidă cu obiectivele companiei;
  • angajații primesc salarii decente și satisfacție personală după ce au obținut un rezultat bun;
  • relațiile într-o echipă sunt construite pe un respect reciproc;
  • activitatea trebuie sa fie captivanta, sa provoace curiozități și emoții pozitive;
  • ideile din echipă nu trebuie respinse din prima;
  • angajați cu motivare de sine sunt încurajați, împreună cu punerea în aplicare a planurilor și a ordinelor;
  • subordonații au posibilitatea de a observa rezultatul muncii lor, de a primi feedback din partea colegilor sau a managementului;
  • managerul trebuie sa aiba calificări profesionale ridicate și cunoștințe despre psihologia personalității;
  • angajații au acces la ajutoare în companie pentru a îmbunătăți eficiența muncii;
  • activitatea profesională nu trebuie sa fie epuizantă;
  • condițiile de muncă corespund nevoilor, activităților, obiectivelor declarate;
  • managerul construiește astfel de relații cu subordonații, astfel incat acestia pot sa isi realizeze potentialul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *