5 categorii de alimente de evitat în caz de stress

Un eveniment important din viata ta se apropie? Sau poate ca este vorba despre o vizita inopinata a soacrei? Sau un proiect de terminat… oricare ar fi situatia, cu siguranta ca treci destul de des prin situatii stresante.

Si chiar daca exista si stres pozitiv, care te poate inspira sa iti schimbi felul in care traiesti, iti venim in ajutor si iti spunem care sunt categoriile de alimente de evitat cu orice pret deorece stresul prelungit poate sa fie nefast pentru sanatate.

Zaharul. Daca vrei sa alungi stresul din viata ta, unul din alimentele de suprimat este zaharul. Atunci cand esti stresat, corpul produce mai mult cortizol, un hormon care este responsabil atat cu gestionarea stresului, cat si cu scaderea nivelului de zahar din sange. Atunci cand mananci dulciuri, nivelul de zahar creste alarmant in corp si acesta trebuie sa produca mai mult cortizol pentru a echilibra totul. Dar problema este ca un nivel ridicat de cortizol poate sa duca la probleme cu somnul, o diminuare a reactiilor imunitare, dureri de cap si la mese nesanatoase.

Eliminand alimentele care contin prea mult zahar adaugat, vei reusi sa iti mentii nivelul de zahar in sange stabil, vei fi mai bine dispusa, nu vei mai fi stresata.

Edulcorantii rafinati. Zahrul este deja destul de nefast. Si in ciuda acestui fapt, anumite produse nu sunt indulcite cu zahar adevarat, ci cu edulcoranti artificiali. Acesti edulcoranti artificiali insa pot cauza numeroase probleme, cum ar fi dureri de cap, probleme metabolice si maladii cardiovasculare. Pot crea in acelasi timp o dependenta de zahar, reprogramand papilele voaste gustative si creand pofta de alimente si mai dulci.

In plus, au efecte secundare care pot provoca si ele stresul si nu sunt deloc bune pentru nivelul de zahar din sange.

Glucidele rafinate. Au cu siguranta un gust bun, dar nu aduc nimic bun pentru corpul tau. acestea nu au nicio valoare nutritionala deci pur si simplu sunt calorii inutile. Conduc deci la un nivel de zahar in sange fluctuant, care poate provoca lunatism si iritabilitate. Iar numeroase alimente bogate in glucide, contin in acelasi timp sodiu. Nu numai ca sodiul te va face sa iti fie foarte sete, dar va conserva in acelasi timp mai mult lichid la tine in corp.

Asta inseamna ca inima va fi fortata sa lucreze mai mult si mai greu pentru a pompa si pentru a pune sangele in circulatie. Presiunea sanguina creste si ea la randul ei si va duce la senzatii inconfortabile de balonari si de disconfort, ce va mari si nivelul de stres.

Alcoolul. Un pahar de vin baut dupa o zi lunga la munca te poate ajuta sa te relaxezi. Dar mai mult decat un pahar nu iti va aduce niciun beneficiu. Va veni cu un plus de stres in viata ta. Se va mari productia de hormoni si te vei simti mai anxios si mai stresat.

Excesul de cafeina. Daca bei mai multe cesti de cafea pe zi, asta inseamna ca esti mai degraba stresata decat sanatoasa. Prea multa cafeina poate provoca probleme la glandele suprarenale. Poate stimula sistemul nerovs, care duce la scaderea presiunii sanguine si a frecventei cardiace, lucru care duce la anxietate.

1 thought on “5 categorii de alimente de evitat în caz de stress

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *